Followers


Penawar hati

Semai kebaikan ,tuai kesedaran

Permata insan lahir cendikiawan Islam 3:30 AM


Saya begitu kagum dengan idea bernas yang dicurahkan oleh isteri Perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang menubuhkan permata insan yang bertujuan untuk mencungkil bakat kanak-kanak yang pintar agama seterusnya membentuk insan yang celik Al- Quran serta melahirkan pemikir-pemikir Islam yang berteraskan Al-Quran dan Al-Sunnah sebagai sumber utama.
Saya begitu berbangga sekali apabila Universiti tempat saya menuntut ilmu iaitu Universiti Sains Islam Malaysia telah mengambil inisiatif menubuhkan Pusat Permata Insan yang kini beroperasi di aras dua , bangunan Fakulti Kepimpinan dan Pengurusan dengan kerjasama yang diberikan oleh Jabatan kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)
Usaha tersebut jelas menunjukkan keperihatinan pihak Universiti untuk membantu program permata insan ini mencapai misi dan visinya. USIM yang terkenal dengan pusat pengajian Islam yang terunggul sememangnya layak untuk memikul tanggungjawab ini.
Semoga dengan adanya program ini, Malaysia khususnya dapat melahirkan cendekiawan Islam yang mampu untuk menyelesaikan masalah dalam pelbagai bidang di zaman kontemporari ini serta mampu bersaing di peringkat global .

0 comments:

Post a Comment

Dengarlah